scratch
ساخت بازی های رایانه ای درمحیط اسکرچ
رده سنی مسابقه: دوره ابتدایی(اول تا ششم) و دوره اول متوسطه(هفتم تا نهم)

مقدمه | اهداف:

خودشکوفایی از نگاه روانشناسان ،مهم ترین و والاترین نیاز انسانی می باشد که کودکان در جریان برنامه نویسی به آن دست مییابند .با توجه به سختی های فرآیند برنامه نویسی؛ استفاده از روشهای جدید و جذاب جهت آشنایی کودکان و نوجوانان با برنامه نویسی، ضروری به نظر میرسد. اسکرچ یک محیط برنامه نویسی تصویری(بدون نیاز به حتی یک خط کدنویسی)  با هدف آموزش اصول برنامه نویسی به کودکان است.

شرایط عمومی:

  1. هر تیم به شرط ارائه آثار متفاوت، مجاز به شرکت در بیش از یک گرایش از مسابقات می باشد.
  2. شرکت کنندگانی که به صورت گروهی ثبت نام کرده اند، باید تمامي اعضاي تیم در كل فرآيند مسابقه شركت كرده و بر نحوه ي انجام كار و ارائه مطالب علمي مربوطه، تسلط كامل داشته باشند. لذا عدم رعايت اين موضوع، موجب كسر نمره براي تیم مي شود.
  3. از آنجا كه اشاعه و بهبود فعالیت های آزمايشگاهی در واحدهاي آموزشي و پژوهش سراهای دانش آموزی از اهداف مهم برگزاري اين مسابقات بوده و آثار گردآوری شده جهت استفاده دانش آموزان کشور مورد بهره برداری قرار می گیرد. لذا؛ رعایت پوشش و لباس دانش آموزان دختر و پسر شرکت کننده در جشنواره، ضروري مي باشد.
  4. شرکت در مسابقه به منزله موافقت و رضایت اعضای تیم نسبت به هرگونه بهره‌برداری دبیرخانه فستیوال رینو فست از آثار شرکت کنندگان و نشر آنها با ذکر نام تولید کنندگان آثار، می باشد.
  5. ثبت نام اولیه دانش‌آموزان به صورت رایگان انجام خواهد گرفت.

جوایز مسابقه:

شرایط شرکت کنندگان:

  • دانش آموزان دوره ابتدایی(اول تا ششم) و دوره اول متوسطه(هفتم تا نهم) مجاز به شرکت در این مسابقه می‌باشند.
  • دانش آموزان می‌توانند بصورت انفرادی در این مسابقه شرکت کنند.
  • تمام اعضای تیم می‌بایست از یک دوره تحصیلی باشند.

شرایط اختصاصی:

  1. مشخص بودن دقیق موضوع و عنوان طرح
  2. اجرای بدون خطا و وقفه
  3. هر فرد، مجاز به ارائه یک اثر می‌باشد.
  4. بازی‌های رایانه­ای می‌توانند در موضوعات مرتبط با مفاهیم آموزشی کتب درسی به همراه ساخت آزمون، بازی‌‌‌های آموزنده و هدف دار فکری، افزایش مهارت­‌‌‌های اجتماعی و فرهنگی در زمینه سوالات چالشی مطابق با فرهنگ جامعه و ... باشند.

تذکر: طرح‌هایی که محتوای نامناسب، اهداف آموزشی غیرمجاز و خلاف قوانین رقابت داشته باشند و همچنین کپی برداری عینی از بازی­‌‌‌های آماده باشند، از مسابقه حذف خواهند شد.

مستندات مورد نیاز:

مستندات ذیل در یک فایل فشرده (ZIP) با نام و نام خانوادگی دانش آموز(سرگروه تیم)، ارسال گردد:

  1. فایل نهایی برنامه
  2. فایل اصلی تصاویر طراحی شده توسط دانش‌آموز یا تیم دانش آموزی (در صورت طراحی ‌یا ویرایش تصویر)
  3. فیلم اجرای بازی به مدت حداکثر 3 دقیقه وحجم حداکثر 15 مگابایت شامل توضیح نحوه ی اجرا و توضیح کدها توسط خود دانش-آموزان تهیه شود.

مراحل اجرایی (فرآیند داوری):

مرحله اول : در این مرحله تمامی آثار دانش آموزان شرکت کننده در جشنواره  بر اساس نمون برگ داوری شده و برگزیدگان به مرحله دوم انتقال خواهند یافت.

مرحله دوم : در این مرحله منتخبین مرحله اول به صورت حضوری به سوالات چالشی داوران پاسخ خواهند داد.

ضمیمه ها:

فرم ثبت نام در مسابقه:

ثبت نام به پایان رسید
اسکرول به بالا